Hvad er det for nogle lamper?

Var heldig at finde disse to fancy lamper på et loppemarked i Ebeltoft.

væglamper m kobber A

Inderskærmene af kobber fungerer fint som afblænding og kan dreje rundt helt uafhængigt af yderskærmene.

Jeg har støvet rundt i bøger og googlet Internettet tyndt for at finde ud af, hvad producenten hedder og hvem der har tegnet dem, men uden at finde noget svar. Mon de kan være fra Vilhelm Lauritzens Tegnestue? I givet fald kunne de være fra slutningen af 40’erne eller begyndelsen af 50’erne.

Ved du noget om lamperne, og kan du hjælpe mig med at løse gåden, så klik på “leave a comment”.

Forf: JM

3 comments

  1. Hej
    Ved godt det er flere år siden du har købt dine lamper, men jeg har købt akkurat magen til lamper og kan heller ikke finde ud af hvem der har lavet dem. Fandt du ud af noget? I så fald, vil du så ikke maile resultatet til mig.
    På forhånd tak!

    Venlig hilsen
    Nina

  2. Hej Nina
    Jeg har ikke lamperne længere, og jeg fandt aldrig ud af, hvem der har lavet dem. Jeg gemmer din email – og hvis jeg finder ud af noget, skal du nok få besked.
    Venlig hilsen Jens/Loppefund

Skriv et svar

