Hvem har lavet sofaen?

Loppefund har fået nogle billeder af en sofa.

“Du har tidligere hjulpet mig med information om et sofabord jeg har arvet efter min far. Jeg har ligeledes arvet to sofaer, som der er samme mærke under, nemlig “Danish furniture makers control”. Der er en to og en tre personers sofa. Begge i grønt/beige uldstof. Jeg vedhæfter her et par billeder og håber du kan hjælpe mig. Mvh Katrine”

Sofa coll

Jeg har lidt svært ved at vurdere din sofa, men den kan måske stamme fra Erik Jørgensen Møbelfabrik i Svendborg. Fabrikken er tilmeldt ordningen “Danish furniture makers control”.

I givet fald hedder modellen EJ 260. Den blev produceret gennem en længere årrække.

Din sofa er sikkert fra sidste halvdel af 80’erne. Stiltrækket med skørtet under sædet var meget populært dengang.

Forf: JM

Skriv et svar

